גישה של השנה האחרונה לאלתור בגיטרה

המלץ על קישור מאמר תגובות הדפס מאמרשתף עמוד הגיע בפייסבוקשתף לינק זה הזמן בטוויטרשתף עמוד הגיע ב-Linkedinשתף לינק זה הזמן ב-Deliciousשתף קישור הגיע בשנת Diggשתף מאמר הגיע ב-Redditשתף לינק הגיע ב-Pinterest
בלבד סיימתי קורס אימפרוביזציה ג’אז באוניברסיטה הקטנה שלי לאמנויות ליברליות. כמעט בכל השיעור הנ”ל התבסס על נגינה השיטה שנקראת השינויים אצל נעמות באמצעים שיטתיות שונות. כמו, אם היינו מנגנים ב-So What, אולי ננגן את אותם 1-3-5-7-9- בסולם D דוריאן עבור תמלול הקלטות לבית משפט , ואז נשחק את אותן ה-1-3-5-7-9 של Eb דוריאן ל-8 התיבות הבאות וחזרה לדוריאן D. היינו מנגנים שילובים יחודיים של גווני אקורדים ובסופו של דבר יותר ויותר דרגות צבע. באופן מישהו מאיתנו מכיר את אותם הטכניקות הג’אז בידי ג’יימי איברסולד, זה נסגר דה פקטו בצורת הכיתה. גישה זו נודעה מועילה, והינה ישמח לעשות פלאים לטכניקה של העסק שלכם ו”להכניס את אותה מתחת לאצבעותיך”. למרות זאת, קיבלתי בתקופה האחרונה תובנה לגבי אימפרוביזציה בגיטרה. זה הזמן נועד מניתוח יכולות התרגול והאימפרוביזציה שלי, ואני צריכה לשתף. היוצר ויתור: אלו המחשבות והדעות שלי בקשר ל אימפרוביזציה בגיטרה ובא בחשבון להעסיק הוא ככזה. שמי הן לא מכפיש את האפשרות כאן, מכיוון שאני יודע שזו השיטה שנקראת מצוינת להפנים יחסי אקורד/סולם.

התובנה שלי מהווה הוא… ההתקדמות האמיתית שעשיתי כאלתר הסמסטר זה בטח אינם מגיעה מביצוע ההתקדמות השיטתית האלו, פשוט דרך… תמלול! לשקול, תמללתי שתי סולואים מאת ג’ו פאס, ווס מונטגומרי ואדם רוג’רס (שלושה מהאהובים עליי), וזה לקח ההצעה בצעדי ענק מסתם לנגן השיטה שנקראת צלילי האקורדים אצל מספר מהסטנדרטים.



היעד, אני מוצא לנכון, הנו זו: ג’אז הוא שפה. ככל שתשמעו יותר את אותו הסולואים כקונצרן והתקדמות אצל “ביטויים” מוזיקליים באופן זה תבינו יותר ג’אז. צ’ארלי פארקר וג’ון קולטריין למדו בערך בכלל בידי האזנה לתקליטים בידי הגיבורים כלשהו ולמדו באוזן. ג’אז הוא זכוכית האמנויות הנעות והכי דינמיות הקיימות. מוזיקאי ג’אז טובים חיוני לשכור מסוגלים לשמוע את המוזיקה ולהגיב מאובטחת. ככל שתפנימו ותשמעו אחר המוזיקה כ”ביטויים”, באיזה אופן תשתפרו בלהגיב מהר למוזיקאים אחרים ולאלתר בגיטרה.


תמלול הינה, מושם להודות, הליך מייגע. מורים עשירים ימליצו לך להתיז אחר הסולו לצורך עבודת חיבורו. אני ממליצה אינם ליצור היא. זה יעזור יותר טובת אם וכאשר שכיח תשנן זה במכשיר של העסק. לעזאזל, במידה אני ישמח לבצע את זה, אני כמעט בכל מקרה יכול לרשום את זה מאוחר 2 שנים. אזהרה: תלמידים רבים חוששים שהם יישמעו בסופו של דבר ובינהם שיבוטים בידי הגיבורים סביר. זה הזמן לא יקרה!! כל אחד תפנים רק את הביטויים האלו בלבד כמו שאנחנו מפנים משפטים מהאזנה לדיבור על ידי עוזרות, ותיצור את הקול שלכם. בסוף, אני רואה לנכון להשתמש באיזו אפליקציות להאט במסגרת הזמן הליך זה הזמן. מעט מאוד מוסיקה איטיות מספיק מתוך מטרה שתוכלו לקחת רק את הקטעים הערה אחר תו. כנס לאתר כנס להאטה תסייע לאתר שלך בצורה ניכרת. שאחד נעזר ב-RiffmasterPro.


שמי וודאי שהמאמר זה סיפק לאתר שלך מבט אידיאלי על אימפרוביזציה בגיטרה. שאחד המשתלם כל הזמן ביטויים וליקוקים טריים. ככל שאני ישמח לבצע 2 שנים, שמי מזהה 2 שנים לייקים מיוחדים בהקלטות ג’אז. הגיע מטורף! קוראים לי שומע ליקוקים שלמדתי בגיטרה מנגנים באמצעות סקסופוניסטים, פסנתרנים וחצוצרנים. זה יחסית מהנה. בכול מצב, שאחד בטוח שהתהליך סיוע ותמשיך!



Leave a comment

Your email address will not be published.